28 Nisan 2010 Çarşamba

Bugün Bir İyilik Yap Kendine

Cenâb-ı Hak buyuruyor:

“Kim salih bir amel işlerse kendi lehine işlemiş olur. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhine yapmış olur. Sonra Rabbinize döndürüleceksiniz.” (Câsiye, 15)


Rasûlullah (sav) buyuruyor:

“Her yapılan iyilik sadaka sevâbı kazandırır. Kardeşini güler yüzle karşılamak bir iyilik olduğu gibi kendi kabından ihtiyacı olan bir şeyi kardeşinin kabına boşaltmak da bir iyilik olup sadaka sevâbı kazandırır.” (Müsned: 14182)


Ebû Zer Cündeb İbni Cünâde (ra) şöyle dedi:

“-Ey Allah’ın Rasûlü! Hangi amel daha üstündür?” dedim.

“-Allah’a iman ve Allah yolunda cihaddır” buyurdu. Ben:

“-Hangi (esir veya) köle (yi âzad etmek) daha faziletlidir?” dedim.

“-Sahiplerine göre en kıymetli ve bedeli en yüksek olanı” buyurdu.

“-(Cihad ve köle âzâdını) yapamazsam?” dedim.

“-(Bir) iş yapana yardım edersin veya işini beceremeyenin işini görürsün” buyurdu.

“-Ey Allah’ın Rasûlü! Bunlardan hiçbirini yapamazsam?” dedim.

“-İnsanlara zarar vermezsin. Zira bu da kendi kendine iyilik etmen demektir.” buyurdu. (Buhârî, Itk 2; Müslim, Îmân 136)


Her Güne Bir Esma-ül Hüsna

el-Hâfıd: En yüce mertebeden en aşağı indiren.


Kısa Günün Kârı

Bugün herkese tebessüm ederek bol bol sadaka ver!

Lügatçe

sâlih: 1. Yarar, elverişli, iyi, uygun, yakışır. 2. Dinin emrettiği şeylere uygun harekette bulunan.
âzâd etmek: Serbest bırakmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder