2 Ağustos 2010 Pazartesi

Devlet Malı Deniz Değil!

Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Hiçbir peygamberin emanete hıyanet etmesi düşünülemez. Kim hıyanet ederse, kıyamet günü, hıyanet ettiği şeyle birlikte gelir. Sonra da hiçbir haksızlığa uğratılmaksızın herkese kazandığının karşılığı tastamam ödenir.” (Âl-i İmrân, 161)
Rasûlullah (sav) buyuruyor:
“Mal tahsili için memur tayin ettiğimiz bir kimse, bizden bir iğneyi veya ondan daha küçük bir şeyi gizlese, bu hıyanet olur ve o şeyi kıyamet günü getirir...” (Müslim, İmâre 30. Ebû Dâvûd, Akdiye 5)
Abdullah bin Züreyr (ra) şöyle anlatır: Kurban Bayramı’nda Hz. Ali’nin yanına gittim. Önümüze Hazîre yemeği koydu. Ben:
“–Allah iyiliğini versin, bize şu kazın etinden ikram etseydin olmaz mıydı?! Zira Allah  malı mülkü çoğaltmış, müslümanları zenginleştirmiştir” dedim. Hz. Ali (ra):
“–İbn-i Züreyr, ben Rasûlullah (sav) Efendimiz’in şöyle buyurduğunu işittim:
“Halife’ye Allah’ın malı olan Beytülmâl’den iki tencereden başkası helâl olmaz. Birini kendisi ve âilesi yer, diğerini de ziyaretine gelen insanların önüne koyar.”” (Ahmed, I, 78)
Her Güne Bir Esma-ül Hüsna (Allah’ın En Güzel İsimleri)
el-Cebbâr: Dilediğini zorla yaptırmaya muktedir olan, mutlak iradesini her durumda yürüten, her güçlüğü kolaylaştıran, mahlukların işlerini ıslâh eden; mahluklarının ihtiyaçlarını gideren, yaşama ve rızık sebeplerini sağlayan; kırılanları onaran, eksikleri tamamlayan, düzeni bozulan her şeyi tanzim eden demektir.
Kısa Günün Kârı
Hz. Ali (ra)’ın ruhuna bir Fatiha oku!
Lügatçe
Hazire: Un, kepek ve yağ ile yapılan bir yemek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder