Bir kimse gasbettiği şeyi kullansa, yani; ev ise içinde oturmuş, tarla ise onu ekmiş, binek hayvanı ise ona binmiş, elbise ise onu giymişse yaptığı şeyin ücretini verip vermeyeceği hususunda ihtilaf vardır.
Hanefi mezhebine göre, kullandığı şeyin ücretini vermeyecektir. Ancak vakıf veya yetim malı olursa veya faydalanmak için hazır bir durumda olursa –kiralık ev ve taksi gibi- o takdirde ücretini verecektir.
Şafii mezhebine göre ise, o kimin malı olursa olsun, gasbeden onu kullansın veya kullanmasın ücreti verilecektir. Çünkü malın değeri olduğu gibi menfaatin değeri de vardır. Ayrıca malı biriktirmekten gaye onun menfaatini elde etmektir. Malın menfaati elden çıktıktan sonra ücretini verecektir (Muğni'l-Muhtaç).
Aspirin, Gripin Hastaları
-
Lâdikli Ahmed Ağa'nın torunu Ahmet Elma anlatıyor:
Konya'daki bir Kur'an Kursu'nda talebe iken çok hastalanmıştım.
Benim gibi en az on talebe daha hasta ...
5 saat önce
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder