Sinema ve televizyon, eğitim ve eğlence aracıdır. İyi yolda kullanılırsa iyidir ve faydalıdır; kötü yolda kullanılırsa zararlıdır ve haramdır.
Sinema ve televizyon programlarını seyretmek şu şartlarda mübah olur:
a) Programın İslâm inancına uygun olması; günahı teşvik eden, sapık düşünce ve emperyalist kültürü aşılayan, bâtıl inançlara yer veren filmleri seyretmek haramdır.
b) İnsanı dinî ve dünyevî görevlerinden alıkoymaması.
Film yüzünden farz namazlardan birisini geciktirmesi, bakıma muhtaç ebeveyninin hizmetini aksatmasına sebebiyet vermesi halinde haramdır.
c) Program seyrederken yabancı (mahrem olmayan) kadınlarla bir arada bulunmak haramdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder